Selasa, 24 Mac 2015

PROFESIONAL CERTIFICATE IN NUMISMATIC STUDY [ ProCINS ]

PROFESIONAL CERTIFICITE IN NUMISMATIK STUDY [ ProCINS]
[  Sijil Profesional Pengajian Numismatik Malaysia  ]




LATARBELAKANG

Sijil Profesional Pengajian Numismatik Malaysia adalah Kejasama antara Kelab Warisan Numismatik Malaysia , Akademi Camar dan PihakKoperasi Unerversiti Malaysia Pahang . Bagi mengadakan kelas Pengajian Khusus secara akademi dalam bidang NUMISMATIK . Pengajian ini adalah merupakan Peringkat Sijil yang dikeluarkan oleh Universiti Malaysia Pahang UMP


KELAYAKAN 

Terbuka kepada semua ahli Numismatik


TEMPUH PENGAJIAN

Pengajian hujung minggu selama 6 bulan pada setiap hari Sabtu sekali sebulan . Tempuh pengajian selama 30jam [ 24jam dikelas kuliah   +  6 jam untuk lawatan ke kilang mencetak duit ] . Kelas bermula 9.00 pagi hingga 1.00 tengahari .  
Pengajian akan bermula pada pertengahan bulan April 2015


TENAGA PENGAJAR 

1. DR AZIZAN HAJI AZIT 
    TUAN HAJI AZMI  ABD MALIK  - Pengenalan Numismatik Malalaysia

2. DATO SHARUDDIN YUSOF,DIMP AMP- Pengurusan Numismatik dan Wang BNM

3. DR IBRAHIM BAKAR  -  Sejarah Penggunaan Awal Matawang di Tanah Melayu

4  MR DICKSON NIEW,  PNM   -  Sejarah Matawang Zaman Penjajah

5. MR DICKSON NIEW  PNM    -  Proses Penempaan Syiling dan Lawatan

6. MR GILBERT CHANG  -  Panduan Menggred Matawang



TEMPAT PENGAJIAN

            Dewan Kuliah,
            Fekulti Senibina
            UiTM Shah Alam
            Selangor


YURAN PENGAJIAN

RM 1,900.00 bukan ahli Kelab Warisan Numismatik Malaysia
RM 1,710.00 Ahli Kelab Warisan Numismatik Malaysia


URUSETIA DAN PERTANYAAN

Akademi Camar,
A-301, Tingkat 1, Jalan Sungai Isap Jaya,
Taman Sg Isap Jaya
25150 Kuantan
Pahang 
Tel 014 501 5455
Tel 013 992 7750
fax 09 536 7588


BORANG

Borang permohan boleh dicetak melalui laman blog ini dan hantar ke alamat urusetia di atas.


 

Borang ini boleh dicetak dan hantar ke urusetia





PENUTUP

Diharap semua Numismatik dapat merebut peluang belajar ini dan mampu mempunyai sijil Pengiktirafan yang dikeluarkan oleh Pihak Universiti Malaysia Pahang UMP sebagai Numismatik 
Profesional .



6 ulasan:

  1. tuan.maaf mencelah.sy ni nak jual note2 sy utk cari duit tambahan..boleh tak tuan anggarkan market utk note ni dn sy akan jual ikut harga rujukan tuan.

    rm50 radar no HR8893998
    rn50 radar no HR0703070
    new note rm 10 replacement ZB0248431
    new note rm10 replacement ZB5965165
    new note rm20 replacement ZA0354720
    rm2 ali abul hasan sign tengah DY2847824
    rm2 ali abul hasan sign tengah DP7875931
    RM1 replacement ZAC0014738
    RM1 replacement ZAC0039969
    RM 1 sign jaafar hussin GM 2061484

    trm kasih tuab

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
    2. Kalau macam kan lebih bagus kamu tolong call kan , dan beri kat orang lain . Atau MBAH tu gunakan kepakarannya terus membantu orang disana(ditempatnya) mana tahu disebabkan kepakarannya . Kedai toto tak berani lagi buka kedai . Lalu tiada perjudian di kalangan masyarakat islam seluruh dunia . Tiada lah yang meletak kehidupan dalam nasib meneka nombor . Kerana antara 70ribu umat islam yg diletakkan didalam syurga ialah umat yang tidak meramal nasibnya . Jika MBAH itu boleh memberi kesenangan sudah tentu orang mencarinya , bukan meminta rezeki daripada ALLAH SWT . Senang ataupun susah bukanlah 1 sebab untuk memilih dan meletakkan kepercayaan pada orang lain untuk memberi perubahan dalam hidup kita , tapi cara kita bersyukur dalam apa yang kita rasa cukup . Kita pilih mewah kita perlu cari banyak , kalau kita hutang kita yang tersilap , kenang kembali mengapa kita berhutang? Allah telah pun meletakkan rezeki pada setiap makhlukNYA . Kalau tiada sifat kasih sayang jangan berani melangkah ke alam kekayaan , kerana orang kaya tergolong dalam jenis senang masuk syurga , juga mudah utk masuk neraka . Jadi , prihatin la bila sudah kaya . Dan mengertilah 'kerana kita rasa bangga bila dipuja dan rasa keji bila dihina' . Jika itu rezeki Ibu . . Bela lah nasib orang2 lain dikalangan ibu . Semoga kekayaan itu diberkati . Kita perlu minta apa saja itulah maksud kita berlindung . Klau kita tak minta bagaimana kita nak dapat . Minta dengan orang , orang boleh bagi , tapi bila kita nak bagi balik tapi tak boleh , berdosa la kita kerana menyusahkan orang yang bantu kita jika kita meminjam . Sebab itu orang jarang beri pinjam , bukan kedekut , tapi belum ada keiklasan , jika ada keikhlasan , tiada la orang dtg meminta hutang . Kerana tangan yang memberi itu lebih baik bertujuan hanya untuk sedekahkan bantuan itu . Baru dinamakan Tangan yg memberi lebih baik . Ikhlas tu hebat tanpa di pinta .

      Padam
  2. Salam dato.. sy ni cuma collector suka2.. nk tanya.. duit rm1 (10 keping) running prefix t.t gabenor jaafar, 5 keping & 8 keping rm 1 running prefix t.t gabenor abdul aziz ada nilai tak?.. tq dato.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Dato...Untung nye ada course numismatic. Melepas lah saya yg duduk jauh nie... ada intensive course tak macam seminggu direct....

    BalasPadam
  4. Saya ada one cents coin limited singapore 1994 yang dicari sekarang di singapore tidak melekat original 0111 9952837

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...